Повторення

26.09.2021

Як підготуватися до іспиту , щоб знання залишилися в пам'яті надовго, а не зникли наступного дня? Це запитання цікавить не лише студентів, а й психологів, освітян та когнітивістів. Більше того, вони активно шукають відповіді, і на сьогодні вже доведено кілька стратегій ефективного навчання. Тому EdEra розпочинає серію матеріалів, у яких ми крок за кроком розглянемо 5 навчальних стратегій. Почнемо з повторення.

Стратегія ефективного навчання №1: Повторюйте

Доведено, що навчання та повторення через певні проміжки часу дієвіше, ніж зазубрювання всього матеріалу за раз. У дослідженнях, що доводять ефективність повторення, зазвичай порівнюють дві групи учнів. Одна група вчить весь матеріал за один раз і не повторює його перед фінальним тестом, а друга - повторює вивчене через певний проміжок часу. На фінальному тесті результати завжди виявляються кращими в тих, хто повторював.

Чому повторення важливе?

Пам'ять формується завдяки зв'язкам між клітинами мозку - нейронами. Наприклад, ви раптово згадали подію з випускного вечора. Тоді зв'язки в мозку, що відповідають за цей спогад, посиляться - і наступного разу вам буде легше пригадати саме цю подію. А тепер уявіть, що ваш однокласник пригадав той ж випускний вечір, однак іншу подію. У його мозку посилилися інші зв'язки - ті, що відповідають саме за цю подію. І якщо ви й однокласник раптом зустрінетеся, виявиться, що ви пам'ятаєте різне про один і той ж випускний вечір.

Ми згадуємо не саму подію, а наші останні спогади про неї. Під час зустрічі з однокласником ви пригадаєте не випускний вечір, а ваш останній спогад про нього. Саме він заново закріпився в пам'яті - «перезаписався». Ваш випускний міг бути наповнений яскравими подіями, але, оскільки ви їх не пригадували, вони «стерлися».