ПОРТФОЛІО

Трьохбратська Марія Сергіївна

Дата народження: 27.01.1980

Освіта: вища

Назва закладу вищої освіти, рік закінчення: Львівський національний університет ім.І.Франка, 2002

Спеціальність за дипломом: фізик

Місце роботи (повна назва): Васильківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №6

Стаж роботи: 19 років

Кваліфікаційна категорія: вища

Предмети, які викладаю: фізика, астрономія

Методична тема, над якою працю: «Розвиток ключових компетентностей успішного здобувача освіти та формування лідера засобами сучасних педагогічних технологій»

АКТУАЛЬНІСТЬ: Світ останнім часом невпізнанно змінився і продовжує змінюватися з неймовірною швидкістю. ХХІ століття кидає виклик усьому, що нас оточує. Ці зміни вимагають від суспільства винахідливості, гнучкості, творчого підходу до розв'язання проблем, уміння застосовувати знання в реальному житті. У контексті євроінтеграційних освітніх процесів особливої актуальності набуває питання щодо застосування методів навчання, спрямованих на формування компетентного випускника. Адже «людина освічена та, яка знає, де знайти те, чого вона не знає» (Георг Зіммель, німецький соціолог. «Навчання» стає категорією, яка супроводжує людину протягом усього життя.) 

Я презентую та поширюю власний досвід під час організації та проведенні методичних заходів:

1. Участь і проведення тренінгу в обєднанні вчителів міста «Салон інновацій м.Васильків 2019» 

2. Тренінг для вчителів міста 2019 «Інструменти розвитку критичного мислення»

3. Співорганізатор тренінгів для вчителів міста «Інструменти розвитку критичного мислення»

4. Створення пакету завдань (9,10,11 клас) при                                                                                                   написанні контрольних робіт учасників                                                                        конкурсу- захисту робіт Ман 2019

                                                                                  5.Веду блог «Через терни до зірок»

Моя викладацько-тренерська діяльність

1.Перевірка олімпіадних завдань з фізики та астрономії (міський рівень, член журі)

2.Участь в засіданні предметно методичних комісій з базових дисциплін (МАН перевірка контрольних робіт, член журі фізика)

3.Тренер навчально-тренувальних зборів юних учасників МАН Київщини 2019

4.Складання пакету завдань з фізики при написанні контрольних робіт МАН (ІІ етапу)

Моя участь у web-конференціях, онлайн-семінарах, курсах, інтернет-марафонах

1.ХІХ Міжнародна науково-практична конференція «Відновлювана енергетика та енергоефективність у XXI столітті» Інститут відновлювальної енергетики Національної академії наук Україми. Подяка за активну участь у підготовці та проведенні молодіжної секції.

2.Курс «Формування навчальної мотивації в учнів. Теорія і практика» Платформа «Всеосвіта». Сертифікат YD410483

3.ХХ Міжнародна науково-практична конференція «Відновлювана енергетика та енергоефективність у XXI столітт» Інститут відновлювальної енергетики Національної академії наук Україми. Подяка за активну участь у підготовці та проведенні молодіжної секції.

4.Інтернет конференція «STEM, STEAM, STREAM від концепції до практичного втілення». Освітній проект «На Урок». Свідоцтво № К37-100475

5.Вебінар «Модель 5Е для організації та проведення STEM уроку» Освітній проект «На Урок». Свідоцтво № В402-100475

6.Семінар практикум «Інноваційні підходи до розвитку дослідницьких здібностей учнів-членів МАН України» Національний центр МАН України. Сертифікат №002131

7.Семінар практикум «Особливості організації дослідницької діяльності учнів» Національний центр МАН України. Сертифікат №002469

8.Семінар практикум «Інноваційні підходи в організації навчально дослідницької діяльності учнів членів МАН на засадах та STEM освіти». Національний центр МАН України. Сертифікат №002742

9.Спецкурс «Академічна доброчесностність для педагогів». Організатор- Національний центр МАН України. Сертифікат №000771.

10.Курс «Інклюзія та дистанційне навчання». Вінницький інститут ЗВО «Відкритий міжнародний університет розвитку людини «Україна». Сертифікат № 2SMRP8-CE000091

11.Інститут спеціальної педагогіки та психології ім.М. Ярмаченка НАПН України. Всеукраїнська науково-практична конференція «Рівні серед рівних: Інноваційні підходи до навчання дітей з особливими освітніми потребами» Сертифікат №122363

12.Обласна науково-практична онлайн-конференція "Сергій Батишев- патріарх професійної педагогіки" Диплом. Організатор - Навчально-методичний кабінет професійно-технічної освіти.

Мої публікації в  у педагогічній пресі

1.Розробка: Майстер клас «Методика розвитку критичного мислення учнів у викладанні фізики» платформа «Всеосвіта»

2.Наукова робота "Наноплазмоніка. Сучасний стан та вражаючі перспективи в майбутньому"

3.Технологічна карта проекту - «Магнітне поле Землі »

4. Гра " Зоряний флекс" - командна настільна карткова

5. Тренінг "Застосування технології критичного мислення для реалізації компетентнісного підходу у навчанні"

Публікації в  науковій прессі

1.Назва збірника: «Відновлювана енергетика та енергоефективність у XXI столітті: матеріали XX міжнародної науково-практичної конференції (Київ, 14-15 травня 2019 р.)»

Тема:Перспективи розвитку і науково-технічний прогрес у енергозбереженні

2.Назва збірника: «Відновлювана енергетика та енергоефективність у XXI столітті: В 43 матеріали XXI міжнародної науково-практичної конференції (Київ, травня 2020 р.)»

Тема:1.Гідроенергетика і перспективи її розвитку в україні та світі та 2.Порівняння технологій звичайного та пасивного будинку

3.Науково популярний журнал МАН для творчої молоді та її наставників «Школа юного вченого»

Тема:«Сакральна Васильківщина» №3-4 (65-66)2020

Мої учні переможці олімпіад

Фізика ( 2019 ІІ етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з фізики)

ІІІ місце 

Марченко Вадим 8 клас 

 Шемберко Олександр 9 клас

Романенко Дарія 11 клас

Фізика (ІІ етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з фізики)2021

ІІ місце 

Миколайчук Михайло 7 клас

ІІІ місце 

Шамюнова Діана 9 клас

Марченко Вадим 10 клас

Мої учні беруть участь в творчих конкурсах

1.Участь в II (обласному) етапі Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН 

ІІ місце


Мельничук Серафіма (педагогіка)

лауреати ІІ етапу: 

Бова Катерина (експериментальна фізика)

Омельченко Валерія (технічні науки)

Прокопенко Богдан (технічні науки)

Марченко Вадим (фізика теоретична)

Марченко Вадим(експериментальна фізика, лауреат ІІ),

Мельничук Серафіма (ІІ місце на ІІ етапі)

2.МАН Юніор Ерудит 

(техніка та астрономія)

10 - 20 учнів щороку показують відмінний результат


3.МАН Дослідник (техніка)

Шамюнова Діана І місце ІІІ етап)

Конюхова Анастасія (І місце, ІІІ етапу)

Марченко Вадим (лауреат ІІІ етапу)

Міжнародні науково-практичні конференції та конкурси

  • Франція -ЦЕРН- Україна Школа високих енергій та медичної фізики 2019р Мельничук Серафіму було обрано в 20 найкращих робіт з близько 200 поданих, Серафіма представила свою роботу в Харкові і була нагородження спеціальним подарунком від посла Франції в Україні.
  • ХІХ Міжнародна науково-практична конференція «Відновлювальна енергетика та енергоефективність в ХХІ столітті»(травень 2019, 2020) Прокопенко Богдан. Клименко Валерія
  • GENIUSOlympiad ("Олімпіада геніїв") - найбільший у світі конкурс проєктів екологічного спрямування для школярів 8-11 класів. Серафіма Мельничук отримала перемогу і була запрошена до США як представник від України.
  • ІСОS 2019 Клименко Валерія (участь)
  • Клименко Валерія взяла участь у конкурсі стартапів Sikorsky Challenge 2019 та представила свій проєкт на одному з найголовніших щорічних заходів у сфері інноватики України
  • Участь в бізнес турнірі 2020:

Шовківський Святослав,

Романович Роман,

Козачук Назарій пройшли відбір в регіональному етапі, участь у фіналі.

  • ІСОS 2021 участник і переможець фінального етапу Мельничук Серафіма, було запрошено як фіналіста від України до США.
  • Еко-Техно Україна 2021 національний етап міжнародного конкурсу науково технічної творчості школярів ISEF 2021 (ІІІ місце по Україні «Наука про людину») Мельничук Серафіма
  • Озвучка ролика в «музеї науки» Серафіма Мельничук (тема: "Будова  атома")
  • ХХІ Міжнародна науково-практична конференція «Відновлювалбна енергетика та енергоефективність в ХХІ столітті»(травень 2021) Дистанційно Клименко Валерія

Проведення інженерного тижня 2021 

 Опис педагогічної ідеї

Сьогодні я представляю вашій увазі презентацію своєї педагогічної ідеї. Головне завдання школи в наш час - озброюючи знаннями, виховувати інтелектуально розвинуту особистість, яка прагне до пізнання. У зв'язку з цим сучасні вимоги до уроку висувають перед учителем завдання планомірного розвитку особистості шляхом включення її в активну навчально-пізнавальну діяльність.

У свій час Жуль Верн передбачив: «Настане день, коли наука випередить фантазію». Цей час настав. Аби отримати інформацію, сьогодні не обов'язково сидіти в школі, вони можуть її отримати самостійно в Інтернеті. Тому зараз успіх напряму залежить від якості роботи вчителя, від того, наскільки він здатний вловити дух і потреби часу. Не можна залишатись вчорашніми вчителями завтрашньої школи! Беззаперечно, застосування інноваційних технологій відповідає потребам модернізації освіти.

Тому провідними ідеями досвіду вважаю:

  • Створення умов для розвитку природної пізнавальної активності дитини та її самоствердження через нагромадження індивідуального досвіду.

  • Формування навичок думати, розуміти суть речей. Осмислювати ідеї та концепції, шукати потрібну інформацію, пояснювати її, застосовувати в незнайомих ситуаціях.

  • Виховання комунікативної, готової до змін, що постійно відбуваються в житті індивідуальності.

  • При підготовці до уроків вважаю завданням вчителя необхідність:

    • створювати ситуації успіху для розвитку особистості учня,

    • застосовувати індивідуальний підхід до кожного учня,

    • забезпечити успіх у навчанні, підвищити рівень навчальних досягнень учнів.

    Виконання цих завдань можливе при поєднанні сучасних інноваційних технологій.

    1. забезпечує умови для розвитку творчої особистості дитини,

    2. виконує завдання Державного стандарту,

    3. урізноманітнює форми подання інформації і типів навчальних завдань;

    4. Сприяє позитивній мотивації учнів до пізнавальної діяльності

    5. Забезпечує особистісно - орієнтовану модель навчання;

    6. Забезпечує зріст об'єму виконаних на уроці завдань;

    7. Робить можливим оригінальний підхід до побудови структури сучасного уроку хімії.

    Сучасні інноваційні технології - це системний метод створення, упровадження і визначення всього процесу навчання і засвоєння знань з урахуванням технологічних і людських ресурсів, їх взаємодії, яка має забезпечити оптимізацію форм навчання. Педагогічна технологія, методика у процесі її впровадження стає власним набутком вчителя. На уроках фізики досить часто використовую комп'ютерне устаткування наявне в школі. Електронна інтерактивна дошка дозволяє суттєво прискорити темп уроку, успішно просуватись навчальною темою та втягнути в навчальний процес увесь клас. Будь-який учень, і з високими навчальними можливостями, і учні, які традиційно вважалися «слабкими», з появою інтерактивної дошки почали виявляти неабияку активність на уроках. А відповіді учнів у класі перед електронною інтерактивною дошкою дозволяють учителю налагодити стійкий зворотний зв'язок. Учні самі часто-густо напрошуються на відповідь і перевірку знань, щоб зайвий раз попрацювати дошкою. Одним із видів подання інформації є інтерактивні та мультимедійні навчальні блоки. Використання таких блоків на уроках дає можливість урізноманітнити та унаочнити викладання нового навчального матеріалу, особливо за умов відсутності приладів, або інших причин продемонструвати «живий» експеримент; використати різні методи для узагальнення, систематизації набутих знань та визначити рівень навчальних досягнень учнів. Також дає змогу учням за невеликий інтервал часу отримати більше інформації та краще зрозуміти й засвоїти її.

    1) учні в узагальненому вигляді запам'ятовують зміст навчальної теми;

    2) учні заповнюють опорний конспект на протязі всього уроку тому не мають часу переключати свою увагу на сторонні теми(формування стійкого навчального інтересу учнів);

    3) учні, користуючись конспектом, виконують більш складні завдання (диференціація навчального процесу);

    4) за кожне виконане завдання учень отримує відповідні бали і до закінчення уроку кожен учень отримує відповідну оцінку, що є сумою набраних за урок балів

    ІІІ. Методики розвитку критичного мислення на уроках фізики

    Критичне мислення - це складний процес , що починається з залучення інформації і закінчується прийняттям рішення.

    Для технології критичного мислення характерні переважання інтерактивних методів, формування комунікативної культури, акцент на парну та групову форми роботи, що розвиває соціальну компетентність.

    Методи критичного мислення використовую на всіх етапах уроку.

    Кожен урок починаю з обговорення девізу, що обов'язково зв'язаний з темою уроку . Наприклад:

    1. Знання лише тоді стають переконаннями, якщо вони досягнуті зусиллями думки

    2. "Навчаємось не заради школи, а задля життя." Сенека

  • 3. Усе пізнається в порівнянні. Від аналізу до структури, а від неї до властивостей і застосування.

    4. Будь - яке явище має свою причину

    5. Щоб пізнати, слід навчитися спостерігати

    6. Будь - які перетворення у навколишньому

    світі можна описати певними фізичними законами

    Розминка - замінює організаційний момент, головна функція - створення сприятливого мікроклімату для творчості.

    На етапі мотивації навчальної діяльності намагаюсь стимулювати учнів до активних дій на уроці за допомогою поетичних рядків, уривків літературних творів, цікавої інформації з життя згідно теми уроку .

    На етапі актуалізації знань застосовую інтерактивну методику «мозкового штурму»: бесіда, дискусія, дидактичні ігри, фізичні диктанти.

    Використання інтерактиву знімає нервове напруження, дає можливість змінювати форми діяльності, переключати увагу на основні питання. Для створення доброзичливої та дружньої атмосфери в класі, перед початком вправ, в яких використовуються методи інтерактивних технологій , необхідно обговорити з учнями та дотримуватись деяких обов'язкових правил.

    Особливу ефективність має використання різноманітних інтерактивних ігор для актуалізації опорних знань чи під час рефлексії : фізичне доміно, хрестики - нулики, логічне коло,снігова куля, тестові завдання, фізичні диктанти, ромашка, хімічна змійка, морський бій.

  • Інтерактивне навчання дозволяє розв'язати одразу кілька завдань: розвиває комунікативні вміння й навички, допомагає встановленню емоційних контактів між учасниками процесу, забезпечує виховне завдання, оскільки змушує працювати в команді, прислухатися до думки кожного, отже , формується як комунікативна так і соціальна компетентності учнів.

  • Отже переваги використання в поєднанні різних інноваційних технологій.

  • Це система навчання, за якою учні набувають знань, умінь і навичок у процесі планування й виконання практичних завдань - проектів та формує інформаційну компетенцію учнів.

    Під час роботи за методом проектів чільне місце посідає самодіяльність учнів та їхня активність, ініціативність, захопленість.

    Проекти можуть бути довготривалі та короткі. Наприклад , підчас вивчення розділу - це довготривалий проект. А для короткотривалих проектів використовую випереджувальне навчання: учень , чи група учнів заздалегідь готує доповідь у вигляді презентації чи газети на тему, що буде вивчатись на даному занятті: парниковий ефект, кислотні дощі, пестициди, озонові діри і хімічні виробництва.

    Проекти можуть мати індивідуальний, груповий чи колективний характер.

    1. Формують навички толерантного спілкування

    2. Кожна дитина має можливість пропонувати свою думку.

    3. Учні вчаться працювати в команді.

    4. Створюється «Ситуація успіху».

    5. За короткий час опановується багато нового матеріалу

    6. У роботі задіяні всі учні.

    7. Використання різноманітних інноваційних методів навчання фізики підвищує рівень компетентності учнів. Результатом роботи є сформована компетентна особистість учня.

    8. Результати: підвищення інтересу здобувачів освіти до курсу «Фізика» та «Астрономія», отримання навичок самостійно працювати з інформацією, аналізувати та вирішувати проблемні питання, підвищення рівня успішності здобувача освіти

Створено за допомогою Webnode
Створіть власний вебсайт безкоштовно!